+follow home


»»» Pidato,Sajak dan ?
Thursday 19 July 2012, 05:37 0 Moshi(s)

Assalamualaikum ! So,my Bahasa Malaysia teacher made a PLBS scoring by Pidato. Semua orang pun dah mula menggelabah dan kecoh.. Mula-mula,cikgu tanya,"Siapa nak buat esok (Jumaat)." Well,guess what I did? I raise my handla.. Malas aku nak buat masa lain.. Jadi,aku dah sediakan tajuk and that is Internet. On that day,aku pun try my best.. Cakap dengan tegas so the people can hear. Dah habis Pidato. So,tadi cikgu suruh kita orang mendeklamasikan sajak. Cikgu suruh buat sajak tajuk bebas. Cikgu cakap,what does your heart says (saja jer nak Inggeris). I did Merdeka.. It was good cause I made some jokes. But this jokes maybe not funny by reading this. Kan selalu orang cakap "Aku anak Malaysia",tapi I said," Aku anak yang dilahirkan di Malaysia!" Malaysia tak melahirkan aku,mak aku yang melahirkan aku! Harap-harap la takde apa-apa yang cikgu akan suruh kitaorang buat. Jangan syair sudah! Assalamualaikum!